blackberry hilang sapa nak jwab???

ASSAALAMUALAIKUM WARAHMATULLAHI WABARAKAATUH AHLAN WASAHLAN WA MARHABAN BIKUM. CLICK TO WIN WEEKLY PRIZES :D

malam kelmarin,, tetiba kawan aku sorang ni mesej guna no hp father dia bagitau blackberry dia dah kena curi,, seriously muja sedih gila dengan manusia yang hanya tau mengambil hak orang,,, muja pelik!!! perlukah kita mencuri selagi kita cukup makan????

seriously kenapa manusia mencuri ya sebenarnya??? adakah sebab
  • miskin gila,, sampai kebuluran kalah orang kat afghanistan or palestin,, terguling atas tanah tak larat nak bangun,, kurus kering sampai nampak tulang,, siap boleh kira dah tulang dorang,,, camtu ke??? setau muja tak pernah agi tengok kat malaysia yang lagu tu,,
  • tabiat mencuri dari kecik,, nampak je barang orang terus meleleh air liur,, terus jantung berdegup kencang sebab rasa nak mencuri dan menyusahkan orang yang membuak-buat,,, tangan tu patut potong je!!!
  • ibu bapa yang mengajar anaknya mencuri,, setau muja parents hanya nak yang terbaik untuk anaknya,,, mencuri tu terbaik kah??? tolong parents jangan terasa,,, tapi,, you should know your children,,, awasi dorang ok,,, kalau korang tak nak tergagap-gagap di akhirat,,,
wahai pencuri, perompak, pengkhianat, tension giler weh hilang hp ni,, setakat c510 dengan hp lampu suluh muja hari tu pun muja dah mamai,, apatah lagi kalau yang hilang itu blackberry weh????? tolongla!!!! sedarlah mencuri itu tidak ada kebaikan langsung di pihak pencuri dan di pihak pemilik barang yang dicuri,, bayangkan pada saat korang dah berubah dan menyesal,, korang nak cari kat mana lagi pemilik barang tu??? camna korang nak minta maaf??? camna korang nak pulangkan barang??? selagi tak minta maaf dan pulangkan barang,, selagi tu korang dibelenggu dosa,, tak takut kah???

wahai pencuri semua,, sedarlah,,, setiap perbuatan itu ada balasannya,, perbuatan baik dibalas baik,, perbuatan jahat dibalas jahat,,, tolonglah pandai bezakan yang baik dan yang jahat... nikmat dunia ni hanya sementara,, yang abadi di akhirat sana yang kita kejar,, kita sekarang sebenarnya dalam perjalanan ke sana,, tolonglah sedar,,,, muja tak nak la orang ISLAM buat benda yang memalukan agama, bangsa dan negara,, tolonglah,,,, sedarlah!!!! kalau korang tak dapat balasan di dunia,, di akhirat lagi seksa,, tak yah tunggu di akhirat,, di kubur pun dah tak tertanggung,, ingat,, manusia ni tak de kuasa apa-apa selain yang dikurniakan oleh ALLAH SWT,,,

PS- 2 hp pernah dicuri sekali gus,, sangat seksa,,, tak kan muja halalkan sampai mati,, yes,, muja seorang pendendam. harap maklum harap maaf.

 

Comments

  1. Kdg2 ibu bapa pun tk tahu yg si anak tu pencuri sbb org sekeliling tk mau bagi tau parent yg anak dia mencuri dgn alasan brp sen aje nilainya brg yg dicuri itu.

    ReplyDelete

Post a Comment

Popular posts from this blog

Test Market Atas Manusia

Ibadah dalam Islam: Ibadah Umum dan Ibadah Khusus

IF I MAY CHANGE THE WORLD