species dye pun nak hidup jugak tau tak???

ASSAALAMUALAIKUM WARAHMATULLAHI WABARAKAATUH AHLAN WASAHLAN WA MARHABAN BIKUM. 
aku beci bau hok busuk,, ikut la gapo pun,,,

few months back,,, kalau aku dengar je radio mesti ada iklan yang ala-ala macam ni

wife : bestnya gi rantau abang,,,, boleh makan telur penyu,,, sedapnya telur penyu bang,,, :D
husband : yang,,, ayang tau tak,, orang macam ayang la yang buat species penyu hampir pupus sekarang ni,,,
wife : maafkan saya abang,,, janji tak buat lagi,,, :'(
husband : tak pe :D

2
aku belum tengok dorang in real life,, nak jugak!!! :'(

haramkan pengambilan dan pemakanan telur penyu here

wah,,,, romantik tapi bermakna kan,,, aku memang suka iklan kat radio yang ni sebab sound background dia macam kedengaran see breeze gitu,, bestla,, aku kan,,, kalau ada hubby kan,, nak ada hubby yang macam ni la,, yang berani tegur aku dengan cara berhemah kalau ditakdirkan aku khilaf di mana-mana,, bukanlah suami yang hanya pandai menurut kerana bajet nak tunjuk sayang,,, sila puuuuiiii!!!! sayangkan isteri tangan-tangankan dan tinggal-tinggalkan (peribahasa yang salah,, jangan tulis dalam exam bm!)

4
aren't they cute????

Selama 30 tahun yang lepas, pendaratan atau sarang telur penyu telah jatuh mendadak sebanyak 60%. Bagaimana kita boleh menghentikan hal ini?

bila aku baca ayat last excerpt kat atas tu,, aku rasa touched,,, dah banyak kot animals yang dah extinct kat dunia ni,,, and will we let the turtles to be the next victim because of us? human being? do we have the heart to let them go,,, and let our future generations to know turtles only through pictures? betul la lecturer pernah gitau,, kalau spesis selain manusia pupus, dia akan menyebabkan ketidakseimbangan ecosystem,, but,,,, kalau spesis manusia yang pupus,,, semua makhluk lain akan berkembang dengan pesat,,,, tak ke kita rasa diri ini amat terhina dengan ayat di atas? sebab kita bumi bencana tau tak?

3
amazing,,,,

sorry ter emo,, so,, aku harap my blog readers will support THIS CAMPAIGN,.,,, carried out by WWF MALAYSIA,,,, dalam usaha mengharamkan pemakanan telur penyu di malaysia,,, aku tak pernah lagi gi rantau abang,,, kalau dorang pupus dulu sebelum aku sempat tengok dorang,, maksud you and you and you all yang tak support this campaign la yang salah,, orang suh support degil,,, for those yang support,,, congratulations,,, walaupun nampak macam kerja senang,,, just click here and there to pledge,,, but it actually means a lot for the turtles and our nation,,,, kan ke membantu industri pelancongan jugak kalau kita benarkan penyu tu terus membiak di rantau abang tu,,, you should be proud,, hehehe,,,

sapa yang nak membantu,, CLICK HERE,,, and you will be proud with what you have done,, insya ALLAH :D

 Banner

Comments

  1. saya pun tak pernah tengok penyu depan2.. kalau kure2 yang orang bele tu adelah..

    ReplyDelete
  2. sy pun teringin nak tengok depan mata...

    ReplyDelete
  3. x penah tgk penyu life g..ke penah ek?lupe da....

    ReplyDelete
  4. mkn????leh ke???

    nota kaki* thanks wish PU

    ReplyDelete

Post a Comment

Popular posts from this blog

Test Market Atas Manusia

Ibadah dalam Islam: Ibadah Umum dan Ibadah Khusus

IF I MAY CHANGE THE WORLD