Klinik Cinta dan Rindu Saya Pada Blogger Itu


Assalaamualaikum Warahmatullahi Wabarakaatuh

Sejak ada klinikcinta.com ni, mood nak berjiwang di serata alam membuak-buak. Sebenarnya dah lama perangai berjiwang bermastautin dalam diri ini tapi tak rasa cukup berani untuk melakukan itu. Takut orang menyampah dok dihadapkan dengan entry jiwang. Nasib baik ada klinikcinta. Ada dah sekarang tempat yang betul untuk Muja berjiwangan. Jangan lupa keep updated dengan klinikcinta k. :)

Hari ni Muja nak share ngan korang about something quite personal. About my love. Haa... Jarang tau Muja up entry cenggini. Sebab dia personal sangat, Muja rasa entry ini takkan Muja share kat mana-mana media sosial. Biarlah dia dok kat sini je. Korang pun tak yah share ke, tweet ke, tak perlu ok. This is written very specially for you. Readers yang sudi singgah di sebuah blog personal picisan yang tak de pape ni.

Actually, I love a blogger. Kah3. Lawakkan? Muja pun rasa lawak dengan the word 'LOVE' bila that so called 'love' only exists online. Kalau ada term lain yang boleh gantikan this word, memang Muja tak guna kot dah the word 'love'. Rasa macam tak logic pun ada. Online love???? Erkkkk. Online okay. This is an online love. Online relationship. Online relay which means I have never seen him and he never sees me too. We got to know each other online. We talked to each other online. We laughed online. We argued online. Everything was done ONLINE. A world which exists in a non-existence. Dunia yang seakan wujud and at the same time, dunia itu tiada. Hanya ada screen, ada keyboard, a penulisan, and other stuff pada seketul laptop.

Despite Muja tak percaya dengan perhubungan di alam maya ni, I still get myself involved. Muja ada banyak online boyfriends yang sangat picisan, yang sekadar penghilang bosan, yang datang dan pergi, yang tidak pernah meninggalkan kesan di hati but now, serve me right. Datang seorang manusia daripada dunia alien ini yang dah buat hidup Muja macam ada yang kena bila Muja hilang dia. So please. Dont be like me. It is so much suffering. I am damn serious when I tell you it is a terrible suffering to love somebody who we know online.

I thought it would be the same with him. i thought I would forget his existence in this world in just a second. Muja fikir dia pun akan jadi macam other guys yang Muja sesuka hati block dekat facebook bila serabut, yang Muja tak fikir panjang untuk ban di Yahoo Messenger. However, he is different. Dia lain rupanya! Dia istimewa! Bila dia tak de, rasa serabut. Rasa ada benda yang tak kena.  Dia raja! Raja di jiwa lepas Raja Segala Raja la. Jangan babitkan dengan raja yang lain. Jangan la buat ayat sarcastic ' Muja, cinta hanya pada Allah', yang memang sudah satu kemestian. Yang tu memang Muja dah tahu. This is about love between man and woman yang tak muhrim k. You know what i mean kan?

He is a blogger. Well-known one i guess. Hak3. He is a person who has a blog. He writes in his blog. He is creative. He is ambitious. He is an annoying person. He annoys me a lot when he seems to ignore me most of the time. He makes me feel loved but at the same time I dont trust him. He likes to brag about himself but I still want him to be there for me all the time. I love him the way he is. I love him as a package; a person with all the strengths and weaknesses.

Macam la diri sendiri ni perfect sangat sampai nak suka orang yang tall, dark, handsome, beriman, romantic, lawak and the list goes on and on. It is not me seriously. If we love somebody, we should love his strengths and weaknesses too. Right? Tapi bila kita cares a lot about someone yang kita tak pernah jumpa, it seems bizarre. It seems weird. It seems unnatural, pelik, memalukan. Nak ngaku kita dah ada somebody pun rasa macam tak logic. Memang dia Muja punya dah ke? In the aspect of laki n wanita sekali lagi ye. Tak yah citer yang part laki kepunyaan ibunya, perempuan kepunyaan ayahnya. You know what i mean right?
Hoihh, kau kenal pak we kau kat facebook je???
Hoiihh, orang kat facebook tu mana boleh percaya!!!
Hoihh, ko ni perasan betul laa!!!
Hoihh, entah-entah, kat tempat dia nun, berderet makwa. Tak malu ke??
Haaa.. Ini yang Muja malas nak hadapi. Ini yang Muja takut nak hadapi walaupun sudah ada bukti ramai pasangan dalam dunia ni bertemu jodoh di alam maya. Muja sendiri pun tanya diri Muja sendiri bila i was involved in Cinta Online nih. Muja mengaku yang Muja sendiri pun akan nasihat kat my friends to be extra careful with people they know online. Jangan main-main dengan cinta alam maya. Dia juga pembawa air mata. Pencetus api rindu yang sangat membara. Eceyyyhh. Terkeluar pulak ayat puisi dari diri ini.

Korang semua pun jangan risau tentang Muja. Muja ngan dia dah tak de pape. Sebab tu tajuk entry ni Rindu Saya Pada Blogger Itu. Kalau still on, tak rindunya. Kalau kitorang masih keep in touch, tak de la semenderita ini Muja pada ketika ini kan? We know we don't suit each other. We are so much different. We argued a lot. Kebanyakannya Muja la pencetus. Sebab yang utama adalah tiadanya yang dinamakan percaya. Told you I dont really believe in Online Relationship. :'(

Doakan Muja akan lupakan that blogger as fast as I could k sebab I am definitely sure we are not meant for each other.



Comments

  1. hohoho...percintaan online banyak cabaran nya. moga segala yang terbaik untuk muja

    ReplyDelete
  2. kalau tak percaya pls make it percaya. kadang2 hidup ni mesti try n error. susah? memang susah. sukar? yeah, i admit that. Tapi tanpa mencuba we never know right? So pls.. mana tahu apa yg muja rasa tu mungkin sebenarnya itu yg si dia jugak rasa.
    Saya doakan jodoh kalian kuat, sometimes kita cuba menafikan perasaan kita sendiri sebab kita takut menghadapi segala akibat yg bakal mendatang. Jangan risau Muja, bak kata pepatah Kalau dah jodoh, lari lah kat ceruk mana pun when it comes, ia tetap akan datang tanpa dapat ditahan..

    ReplyDelete
  3. @baby comel rasanya memang dah terlambat kot baby,,, kitorang dah tak communicate lama dah,, :'(

    ReplyDelete
  4. towww..siapakah gerangan abam itu..i think i know him :p

    ReplyDelete
  5. @Dr Fuh laaa,,,, fuh la jawapan dia,, haha

    ReplyDelete
  6. nothing imposible... realiti or maya what the matter... org kata cinta tu blh datang dalam berbagai-bagai situasi.. ada yg tanpa berjumpa pun blh tangkap cintan... chat hari2 pun blh timbul rasa percaya dan juga blh jatuh hati... adakalanya di luaran kita lebih byk berahsia dari meluahkan... tetapi tidak di dunia maya ni... wpun hanya kenal dgn beberapa teguran kita dan blh mula rapat... tak kurang ada yg anggap seseorang tu sebagai BFF... walaupun dengan hanya membaca sahaja... apa yang penting kalau kita suka dgn cara seseorg tu kita kena beri sedikit kepercayaan pada dia dan pada diri sendiri.. tapi harus di ingat.. walaupun tak pernah bersua sekali pun jgn lah serahkan seluruh kepercayaan pada si dia... kita tak tau situasi dia... klu dia nak tipu kita bukan nampak pun... lain pulak di luaran..kita masih lagi boleh menilai memek mukanya samada dia tipu atau pun jujur.. pokok pangkal tepuk dada tanya lah hati... tak semua apa yg kita nak tu kita dapat... itulah dinamakan kehidupan... mana datangnya nikmat hidup jika tak ada rintangan... barulah kita rasa puas dengan apa yg kita dapat...

    Berdoalah banyak2 sebab Allah tu tak lokek nak bagi apa yg hambaNya minta... Insha Allah mudah mudahan... aminn..

    ReplyDelete
  7. maaf kalau muja tak paham... potia pun rasa macam pening sikit... susah nak terangkan dalam kata2

    ReplyDelete
  8. @potia casadelarossa nak percaya tu la yang susah potia,, muja tak de rasa percaya itu yang buat kitorang tak leh nak go on with our relationship.. sedeyh,, tapi,, memang bukan jodoh dah kot,, :'(

    ReplyDelete
  9. @potia casadelarossa tak potia,, mmg hal perasaan ni complicated sikit,, i know

    ReplyDelete
  10. wow, cinta alam maya.... dalam alam maya ini semua orang boleh jadi cm mane dan watak yang perfect , tapi terpulang pada individu .

    ReplyDelete
  11. @Aku Penghibur kalau di alam maya pun dah annoying,, kalau jumpa,, tak tahu la macam mana,, huhu

    ReplyDelete
  12. jadikan sesuatu percintaan tu suatu yang indah..xpe muja masih muda..sabor2..hehe

    ReplyDelete
  13. it should have been almost two years kan korang sesama. sweetnya. kalau betul-betul sayang, kenapa tak teruskan? sayangnya. i pun jumpa my husband kenal kat facebook je. adoreable, passionate, love him! :)

    ReplyDelete

Post a Comment

Popular posts from this blog

Test Market Atas Manusia

Ibadah dalam Islam: Ibadah Umum dan Ibadah Khusus

IF I MAY CHANGE THE WORLD