Penyelesaian Masalah Rambut Kasar, Kusut dan Bergulung

Jangan Potong Rambut Anda Yang Kusut Itu! | Assalaamualaikum warahmatullahi wabarakaatuh. Rambut adalah mahkota bagi setiap wanita. Rambut adalah anugerah. Kebanyakan wanita memilih untuk tidak memotong rambut kerana rambut yang panjang menyerlahkan lagi kecantikan dan keayuan diri. Namun begitu, rambut yang panjang akan menjadi sebuah mimpi ngeri bagi mereka yang mengalami masalah rambut kasar, kusut dan bergulung.

Wanita masa kini terlalu mementingkan kecantikan wajah semata-mata. Semua inginkan wajah yang cerah dan bebas cela sehingga mereka mengabaikan kecantikan rambut, terutamanya bagi wanita yang bertudung. Ramai wanita bertudung kurang mengambil berat tentang kesihatan dan kecantikan rambut mereka kerana bagi mereka tiada yang melihat.. Sebab itulah, rambut kusut masai menjadi masalah yang sangat biasa dalam kalangan wanita bertudung.

Mungkin mereka lupa yang kecantikan yang terlindung adalah aset kecantikan yang sebenar. Bayangkan jika rambut kusut masai semasa hari perkahwinan. Setiap wanita pastinya mahu tampil menarik dan cantik di hadapan suami dan ini tidak akan berlaku dengan rambut yang tidak terurus. Alangkah sedihnya kalau terpaksa memperlihatkan rambut berselirat di hadapan suami. Rambut seperti ini pasti akan mencacatkan penampilan dan akan memberi tanggapan negatif kepada pemiliknya.

Antara cara mengatasi masalah rambut kasar dan kusut adalah:

  1. menggunakan hair shampoo dan conditioner yang sesuai dengan jenis rambut
  2. selalu menyikat rambut dengan sikat rambut yang sesuai
  3. menyikat rambut dengan minyak rambut
  4. menyikat rambut semasa dalam keadaan kering (tanpa air)
  5. pengambilan vitamin dan mineral yang penting untuk pertumbuhan rambut
Bagaimana pula kalau kita sudah mengamalkan semua cara di atas dan masih belum menjumpai penyelesaian masalah rambut yang kasat dan kusut ini? 



penyelesaian masalah rambut kusut

Tangled Hair Techs International adalah jawapannya. Syarikat rambut antarabangsa ini menawarkan perkhidmatan rawatan rambut dan latihan rawatan rambut. Sebagai pakar dalam teknik mengembalikan kecantikan rambut, mereka membekalkan perkhidmatan rawatan rambut dan jurulatih dalam teknik menguraikan dan menghapuskan rambut yang kasar, braids, rambut dreadlocks, tenunan rambut, pemanjang rambut dan gulungan rambut.

Mereka menawarkan khidmat rawatan rambut bagi mereka yang sudah buntu dalam usaha menyelamatkan rambut panjang mereka daripada dipotong. Tangled Hair Techs International telah menjelajah ke seluruh dunia untuk menawarkan perkhidmatan, lesen salon dan seminar dengan memberikan demonstrasi cara menyelesaikan masalah rambut agar bebas daripada kekusutan. Mereka berpegang kepada prinsip bahawa memotong rambut bukanlah penyelesaian kepada masalah rambut kusut. Rambut kusut memerlukan pertolongan dan rawatan supaya dapat kembali kepada bentuk rambut yang asal.



Wanita dalam video ini pernah memiliki rambut yang sangat cantik sehinggala sayu masa, rambutnya menjadi sangat kusut, bergulung-gulung seolah-olah melekat antara satu sama lain. Beliau sangat berharap untuk memiliki rambutnya yang lama. Beliau telah pergi ke banyak salon tapi tidak pernah menemui penyelesaian kepada rambutnya yang semakin kusut. Bukan sahaja beliau menghabiskan wang secara sia-sia, bahkan beliau juga berasa cukup sedih dan terkilan apabila setiap pekerja salon asyik menyuruh beliau terpaksa memotong rambut kesayangan beliau. Akhirnya, beliau menemui Home Tangled Hair Techs International, salon yang menggunakan produk berkualiti tinggi dalam menyelesaikan masalah rambut kasar dan kusut. Setelah melalui beberapa sesi rawatan rambut, rambut beliau menjadi lebih sihat dan tidak bergulung lagi.

Di Tangled Hair Techs International, mereka menggunakan produk rambut yang berkualiti. Produk ini boleh juga didapatkan dari laman web mereka. Antara produk yang ditawarkan adalah:

rambut kusut, rambut bergulung, rambut kasar
Detangler Combs

masalah rambut kusut, penyelesaian rambut kusut
Take Down Hair Products Pack

Take Down Remover Detangler Cream System

Bukan sahaja produk berkualiti, mereka juga memberikan latihan rawatan rambut melalui program Tangled Hair Techs Training dan sijil bagi mereka yang ingin membuka salon sendiri. Permohonan boleh dilakukan DI SINI.


Ingat tau. Rambut adalah anugerah. Rambut panjang kesayangan anda itu bukan untuk dipotong. Selesaikan masalah rambut kusut dan bergulung dengan melawati laman web Tangled Hair Techs International dan tempah sesi rawatan anda untuk rambut panjang yang menawan. Wassalaam.

Comments

  1. Selalu gak kena rambut kusut ni. Biasanya saya guna minyak jerlah untuk leraikan.

    Entry terkini Mommy Muhaimin, http://lynk.my/q4z9

    ReplyDelete

Post a Comment

Popular posts from this blog

Test Market Atas Manusia

Ibadah dalam Islam: Ibadah Umum dan Ibadah Khusus

IF I MAY CHANGE THE WORLD