Testimoni Buku Mudahnya Belajar Bahasa Inggeris (MBBI)

Testimoni Buku Mudahnya Belajar Bahasa Inggeris (MBBI), belajar bahasa inggeris cara mudah

Testimoni Buku Mudahnya Belajar Bahasa Inggeris | Assalaamualaikum warahmatullahi wabarakaatuh. Terima kasih sangat sebab masih sudi singgah dan membaca blog ini. Alang-alang korang singgah, mohon doakan kami pelajar IPG yang tamat pengajian 2016 cepat-cepat dihantar ke sekolah supaya cepat kami merasa gaji. Barulah boleh terus bayar internet so that boleh terus menulis dan berkongsi ilmu di sini. Betul tak?

Sebelum ini, aku ada menulis 2 buah artikel tentang pembelajaran Bahasa Inggeris. Insya Allah, akan datang, aku kongsikan lagi. Korang boleh check them out dulu di link di bawah ini.

Sekarang, aku ingin kongsikan pula buku rujukan Bahasa Inggeris yang aku sendiri akan gunakaN apabila aku mula mengajar di sekolah rendah tidak lama lagi; Buku Mudahnya Belajar Bahasa Inggeris. Kalau jadilah buat kelas tambahan Bahasa Inggeris untuk jiran sebelah rumah aku, buku ini juga yang aku guna. Bukan aku sahaja yang suka, ramai lagi yang sudah berpuas hati.

Testimoni Buku Mudahnya Belajar Bahasa Inggeris Yang Sangat Mudah Digunakan

Jom kita tengok apa kata pembeli Buku Mudahnya Belajar Bahasa Inggeris.

Testimoni buku mbbi, belajar bahasa inggeris dengan mudah
Mudah faham Bahasa Inggeris apabila penerangan diberikan dalam Bahasa Melayu.

cara mudah belajar bahasa inggeris, belajar bahasa inggeris cara mudah
Suka dan sesuai untuk exam sebab ada Vocabulary dan Grammar dalam sebuah buku yang sama.

buku mbbi, mudahnya belajar bahasa inggeris, bahasa inggeris mudah
Sesuai untuk semua peringkat umur dari sekolah rendah sampailah yang dah bekerja.

Mereka sudah. Anda bila lagi?

Buku Mudahnya Belajar Bahasa Inggeris Menjadi Pilihanku


Buku Mudahnya Belajar Bahasa Inggeris ini lebih dikenali dengan nama Buku MBBI. Apabila baca sahaja tajuknya, aku tahu yang buku ini memang lain dari yang lain. Apa tidaknya. Buku ini adalah buku rujukan Bahasa Inggeris, tapi tajuknya menggunakan Bahasa Melayu. Pelikkan? Sebenarnya, inilah keistimewaan yang paling utama dalam buku ini. 

Di saat cikgu Bahasa Inggeris sentiasa menekankan penggunaan Bahasa Inggeris 100% sepanjang proses pembelajaran, penulis buku ini berani menongkah arus dengan menghasilkan buku rujukan Bahasa Inggeris dengan penerangan dalam Bahasa Melayu yang sudah mendapat tempat di hati para pelajar sejak tahun 2013 lagi. Buku rujukan dwibahasa ini juga sudah dicetak sehingga 12 kali. Ini membuktikan keberkesanannya dalam pembelajaran Bahasa Inggeris.

Pendapat aku sendiri, tiada salahnya kita menggunakan bahasa ibunda untuk belajar bahasa kedua untuk memberi lebih pemahaman. Di negara luar juga, mereka sangat menggalakkan penggunaan buku dwibahasa untuk pembelajaran bahasa asing. Cuma, kita kena tahu bahagikan masa untuk menggunakan kedua-dua bahasa dengan bijak. Janganlah pula sepanjang masa guna Bahasa Melayu.

Buku MBBI dihasilkan khas untuk mereka mahir membaca dalam Bahasa Melayu seperti kita tetapi betul-betul ingin mempelajari Bahasa Inggeris dengan mudah dan cepat. Mana ada orang yang sengaja ingin melambat-lambatkan proses. Semua nak cepat termasuklah menguasai bahasa kedua Malaysia yang selalu menjadi cabaran para guru di sekolah. Macam mana ia boleh menjadi mudah dan cepat? Dengan mempelajari Bahasa Inggeris menggunakan Bahasa Melayu.

Preview Buku Mudahnya Belajar Bahasa Inggeris



Sekarang, kita tengok pula apa yang terkandung dalam Buku MBBI ini.

Banyaknya perihal Bahasa Inggeris yang kita boleh belajar menggunakan Buku MBBI.

Nampak simple penerangannya tapi mudah difahami.

Tengok sekali lalu pun dah boleh faham.

Setiap halaman bercetak dengan tulisan dan ilustrasi yang cantik berwarna-warni. Penerangan dalam Bahasa Melayu juga cukup ringkas menggunakan diagram dan anak panah sahaja. Mesti pelajar aku suka sebab tak perlu baca ayat panjang berjela pun dah boleh faham. Tak sabarnya nak perkenalkan buku MBBI ini pada dorang. :D 

Hubungi Muja Untuk Menempah Buku Mudahnya Belajar Bahasa Inggeris (MBBI)


Buku MBBI ini tersangat laris sebab tulah sampai berbelas kali sudah dicetak. Jadi, kalau korang nak cepat dapat, maka kena cepat order dengan aku sendiri. Jangan tunggu kerana orang yang suka menunggu adalah orang yang rugi. 

Email-
mujagirl92@gmail.com
Private Message
Whatsapp
011 2694 7035
(untuk Whatsapp tanpa save nombor)

Bertindaklah semasa orang lain sedang menunggu. Macam Jack Ma pengasas alibaba.com yang datang Malaysia. Beliau cepat bertindak. Sebab itulah beliau berjaya! Wassalaam.

Comments

Popular posts from this blog

Test Market Atas Manusia

IF I MAY CHANGE THE WORLD

Ibadah dalam Islam: Ibadah Umum dan Ibadah Khusus