Dato K- Insan Yang Mengubah Asyraf Adalah Azizan Osman

Assalaamualaikum warahmatullahi wabarakaatuh. Dalam hidup kita, kita akan jumpa satu titik perubahan yang mampu mengubah hidup kita sepenuhnya. Maka, berdoalah selalu supaya perubahan itu, memberikan kita sesuatu yang lebih baik setiap hari

Dato' K Dedah, Perubahan Asyraf Disebabkan oleh Azizan Osman


Kali ini, kita akan melihat perubahan yang berlaku kepada Asyraf Khalid, anak kepada Dato' K dan isterinya, Dato' Siti Nurhaliza. 



mutyara launching



asyraf khalid dan azizan osman

usahawan berjaya richworks







Dato' Wira Dr Azizan Osman bukan saja bantu/bimbing bisnes usahawan, malah kehidupan anak didiknya juga. Contohnya Asyraf Khalid, yg mana bapanya, Dato' K yang luahkan sendiri.

Perubahan dan kejayaan Asyraf Khalid, anak tiri Dato' Seri Siti Nurhaliza, disebabkan Mentor Usahawan, Dato' Wira Dr Azizan Osman, dedah bapanya, Dato' Seri Khalid Mohamad Jiwa atau Dato' K baru-baru ini.

launching jamu mutyara

Dalam satu hantaran video dikongsikan Asyraf pada semalam, Dato' K merakamkan penghargaan kepada Azizan yang dapat mengubah dan membimbing anaknya bukan saja dalam bisnes malah kehidupan dalam tempoh 3 tahun saja.

azizan osman ubah anak dato k

Menurut Asyraf ketika ditemui berkata, ucapan tersebut dibuat ketika makan malam dan sempena sambutan hari lahir bapanya di rumah ibu bapanya Isnin lalu.

"Membuat beliau bangga dengan saya merupakan 'big why' selama ini."

"Alhamdulillah, semuanya berubah bila bertemu dengan Mentor saya yang betul-betul ubah bisnes Mutyara, malah hidup dan memberikan saya banyak perspektif lebih baik," katanya dalam hantaran itu yang telah ditonton hampir 15,000 orang dalam tempoh beberapa jam saja.

Dulu Budak Nakal, Sekarang Usahawan Berjaya


Dulu Asyraf merupakan budak nakal dan selalu mengecewakan bapanya serta merasakan diri ini sangat tidak berjaya. Azizan  sudah berjaya mengubah sikap Asyraf supaya keluar dari 'comfort zone' dan membina kehidupan yang baru bersama isteri dan keluarganya.

asyraf khalid muda

Tambah Asyraf, beliau faham perjalanannya masih jauh namun beliau sangat bersyukur dengan luahan bapanya buat pertama kali di hadapan mentor sendiri.

pelancaran mutyara

"Saya ingin mengucapkan terima kasih kepada bapa yang membesarkan saya sebegini, sentiasa beri bimbingan, tak berikan saya kesenangan dan sentiasa percaya meskipun banyak kegagalan dalam hidup. Saya ambil kegagalan itu sebagai pengajaran dan terima kasih kepada Mentor yang dapat mengeluarkan potensi yang ada dalam diri ini," jelasnya.

mutyara asyraf khalid

Dalam pada itu, Asyraf melihat Azizan sebagai mentor yang terbaik buat dirinya yang bukan hanya membimbing mengenai bisnes semata-mata malah secara holistik termasuk kepimpinan dan perhubungan sesama manusia dan bersama Maha Esa.

"Malah nilai-nilai baik ada dalam lingkungan anak didik Azizan dan RichWorks membuatkan beliau menjadi lebih baik lagi. Mereka meskipun sudah mencapai kejayaan pada satu tahap yang baik dengan jualan jutaan ringgit masih rendah diri, tidak lokek berkongsi ilmu dan perkara betul dilakukan," ujarnya.

Dato K Cemburu dengan Azizan Osman


Sementara itu, Dato' K dalam ucapannya turut mencemburui dan kagum kebolehan yang dimiliki Azizan melahirkan ramai 'anak didik Azizan Osman' yang menjadi usahawan jutawan.

“Saya pun cemburu dan kagum dengan Azizan, kerana ada kebolehan membina ramai jutawan yang mana saya tak boleh buat. Bayangkan jutawan yang Azizan bimbing ini, boleh mengingati Tuhan, beribadah, bersedekah daripada hasil kejayaan mereka, saya percaya sebahagian pahala akan dapat kepada beliau kembali kerana hasil bimbingan, didikan dan tunjuk ajarnya.

“Azizan memimpin tangan mereka semua, tunjuk mereka mana longkang, mana tempat nak kena langkah, mana tempat nak kena lompat, awak semua (rakan usahawan jutawan) sangat beruntung. Saya tak dapat ini semua ketika seusia anda dan masa memulakan perniagaan,” jelasnya.

Sementara itu, Dato' K turut mengingatkan bangsa usahawan yang berjaya tidak melupakan individu yang masih merangkak dan berusaha keras untuk mencapai kejayaan.

“Jangan lupa masyarakat lain, di luar sana ada juga orang yang tak berjaya seperti kita, jangan terlalu berbangga dan ego, tapi 'be humble, more humble and more humble', ajar mereka untuk capai kejayaan,” ujarnya.

__________________________________________

Kejayaan
Untuk kita semua, saya dan juga anda, yang ingin menyertai circle Azizan Osman, kita boleh menyertai Telegram Channelnya- 

azizan osman asyraf khalid


Comments

Popular posts from this blog

Test Market Atas Manusia

Ibadah dalam Islam: Ibadah Umum dan Ibadah Khusus

Persiapan Untuk Anak-anak Ke Sekolah; Taska dan Tadika